מה פלטפורמט המסחר שהכי מתאימה לעסק שלי?

בואו נבין קודם מהי פלטפורמט מסחר:

פלטפורמות מסחר אלקטרוני הן מערכות תוכנה המסייעות לעסקים למכור מוצרים ושירותים באינטרנט. פלטפורמות אלו מאפשרות למשתמשים שלהן ליצור חנות מקוונת עם מגוון תכונות. בעבר, אתרים אלו שימשו בעיקר למכירת מוצרים פיזיים (מוצרים אמיתיים). כיום, יותר ויותר אתרי מסחר אלקטרוני מציעים גם שירותים (קורסים, ייעוץ וכו') חנויות מקוונות הן אתרי אינטרנט המספקים מקום למכירת סחורות ושירותים.
אחד היתרונות הבולטים באתרי אינטרנט זה שלא צריך לשלם על מקום (חנות) פיזית, ובכך ההוצאות שלכם קטנות ועלות הפתיחה היא נמוכה יחסית. על מנת ליצור חנות מקוונת, תחילה עליך לבחור פלטפורמה.

ישנן 2 פלטפורמות שהן הכי פופולריות היום:

  • וורדפרס
  • שופיפיי

Untitled 1366 × 768 px

וורדפרס:

וורדפרס היא אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרים והיא חינמית וקלה לשימוש. יש לה יתרונות רבים עבור עסקים קטנים ויזמים. וורדפרס היא מערכת חינמית וקוד פתוח לניהול תוכן (CMS) המבוססת על PHP ו-MySQL. הוא משמש כפלטפורמת בלוגים, בונה אתרים, חנות מקוונת או פלטפורמת מסחר אלקטרוני ועוד. לוורדפרס יש יתרונות רבים על פני מערכות CMS אחרות. הוא קל לשימוש, יש לו קהילה גדולה של מפתחים שיוצרים תוספים לוורדפרס שניתן להוריד מהמאגר או להתקין ישירות מלוח המחוונים של וורדפרס. לוורדפרס יש גם ערכות נושא רבות שניתן להוריד בחינם או לרכוש מאתרי צד שלישי. ערכות הנושא האלו נועדו לגרום לאתר שלך להיראות ייחודי ומקצועי.
וורדפרס היא אפשרות טובה לעסקים קטנים או סטארט-אפים מכיוון שהיא קלה לשימוש, חינמית וניתנת להרחבה. היתרונות:

  • זה בחינם וקוד פתוח
  • ישנם תוספים רבים זמינים למטרות שונות (למשל, ווקמרס ואלמנטור)
  • קל לשימוש
  • יש הרבה נושאים זמינים בשוק

שופיפיי:

Shopify היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת ענן המאפשרת ליזמים לעצב, להקים ולנהל את החנויות המקוונות שלהם. יש לו יתרונות רבים ומעט חסרונות שהופכים אותו לבחירה מצוינת עבור יזמים. היתרון העיקרי בשימוש ב-Shopify הוא השליטה המלאה על עיצוב האתר שלך. הוא גם מציע מגוון רחב של תבניות לבחירתך וקל להתאים אותן עם המיתוג שלך. תהליך התשלום ב-Shopify הוא פשוט ומאובטח, מה שמקל על לקוחות לקנות מוצרים באתר שלך. יתרון נוסף בשימוש ב-Shopify הוא שאין צורך בידע טכני או כישורי קידוד על מנת להקים חנות מקוונת. אתה יכול להשתמש בממשק הגרירה והשחרור שלהם כדי לבצע שינויים בקלות – לא משנה מה הרמה שלך בתחום. החסרונות בשימוש ב- Shopify הם שקשה להתאים אישית את התבניות שלהם והתעריפים עבור שירות האירוח של Shopify יכולים להיות די יקרים, אפילו מאוד יקרים הייתי אומר. בנוסף, שופיפיי זו מערכת סגורה , ולכן גם יש הרבה דברים שלא ניתן לעשות בה. הכל תלוי במסלול שתבחרו. לדוגמא – אם תבחרו במסלול הכי יקר , רק אז תוכלו לעשות שינויים בדף התשלום, וזה קריטי ללקוחות.
עלויות: 

Shopify גובה תשלום קבוע של 30$ חודש בחודשו (מסלול בסיס)
עמלות סליקה – 2.9% מגובה העסקה + 30 סנט (שקל אחד)
בנוסף חברת האשראי שסולקת גובה 0.6% שהולכים גם הם לשופיפי.

היתרון בשופיפיי הוא שלא תצטרכו לקנות איחסון ושרת חיצוניים.

לסיכום:

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא גודל החברה שלך ואופי העסק שלך.
וורדפרס מציעה יותר גמישות, אך ל- Shopify יש סט כלים טוב יותר לניהול חנות מקוונת.
אם אתה מחפש להקים חנות מקוונת, Shopify היא האפשרות הקלה והנוחה יותר בעוד שוורדפרס הינה האפשרות הגמישה והפתוחה יותר. ההחלטה בידך!

אם אתה מחפש לא רק חנות, אלא גם אתר עם בלוג ועוד – וורדפרס הינה האפשרות האופטימלית עבורך.

אריה יגודייב

אריה יגודייב

מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק ואופטימיזציית אתרי איקומרס עם ניסיון מעל 5 שנים.

למה אנחנו הטובים ביותר בפרסום באינטרנט?

אנחנו חברה בעלת מוניטין והצלחה מיוחדים, כל העסקים שבוחרים לעבוד איתנו מצליחים. ההצלחה הזו מעידה על כך שאנחנו מבצעים את העבודה שלנו בצורה מושלמת ומקיפה. המהפכה ההבאה יכולה להיות אצלך!

אנו מחברים מותגים עם הלקוחות שלהם ברגעים החשובים.

אנו מומחים בכל הקשור לשיווק דיגיטלי. הצוות הייעודי שלנו עזר לעשרות לקוחות לשנות את השווקים שלהם ולהגיע להישגים אדירים.

יש לך שאלה, רוצה לעבוד איתנו?
דילוג לתוכן